Op naar Nieuw Zeeland !

23 juni 2015 - Schiphol, Nederland

Zaterdag 6 Juni 2015

Sta je dan, met gemengde gevoelens op Schiphol. Over de ene kant kan ik niet wachten om te gaan, zodat ik na 3 maanden eindelijk Job weer kan zien. Over de andere kant wil je niet alles en iedereen achter laten voor zolang. Ik zwaai nog een laatste keer en loop de trap op richting de Douane, ik moet doorlopen want ik ben maar net optijd voordat de gate sluit... 7 uur later landen we op Dubai, het was een rustige vlucht, in totaal 3 en een halve film gekeken en geen oog dichtgedaan. Lokale tijd in Dubai 6:30, lokale tijd in NL 4:30 (beide zondag 7 juni 2015). M'n volgende vlucht naar Sydney vertrekt om 10:15 dus nog even de tijd om wat eten en drinken te halen. Eenmaal weer in het vliegtuig heb ik een vlucht van 14 uur voor de boeg, helaas verliep die niet zo rustig als de eerste. Gelukkig heb ik wel wat geslapen maar ongeveer op de helft (na wat van dat o zo heerlijke vliegtuigvoedsel) begin ik me niet lekker te voelen en de rest van de details zal ik jullie besparen... Eindelijk, ik ben geland, het is maandag 8 juni 2015 in Sydney en zondag 7 juni 2015 in NL, lokale tijd in Sydney 6:30, lokale tijd in NL 22:30. Als een ziek kipje ben ik aan het wachten op m'n bagage want op Schiphol hebben ze me wijsgemaakt dat ik daar zelf voor moest zorgen omdat ik een overstap van bijna 12 uur heb, bedankt Schiphol voor de info want na 3 kwartier wachten en wat rondvragen bleek dat er gewoon voor m'n bagage gezorgd werd. Eerst buiten maar even een frisse neus gehaald, omdat ik geen zin had om de stad in te gaan besloot ik na een tijdschrift en een flesje water mezelf maar weer door de Douane heen te begeven en op zoek te gaan naar een handdoek en een douche. Nadat ik lekker opgefrist ben plof ik neer op een bankje, ik probeer nog wat te lezen maar ik kan m'n ogen echt niet openhouden, omdat ik bang ben dat m'n tas gejat word ga ik over mn tas heen zitten, liggen, hangen, voor zover dat kan op een stoel en dommel weg. Zo kom ik alle 12 wachturen door en om 17:30 is het eindelijk tijd voor m'n laatste vlucht ! Een korte vlucht van 3 uurtjes waarin ik nog wat slaap en net doe alsof ik slaap als ze met het eten langs komen (nog steeds niet helemaal fit en die geur van dat eten word ik ook niet fitter van) en dan landen we eindelijk, iets te laat op Christchurch, lokale tijd 22:45, lokale tijd in NL 12:45. M'n bagage is er gelukkig al vrij snel en als ik de aankomsthal in loop zie ik eindelijk Job weer !! Na een warm welkom gaan we naar huis, het is nog een dik uur rijden dus het is 00:00 als we thuiskomen, doodmoe van de lange reis dus we gaan lekker slapen !