Getting to know the area

24 juni 2015 - Ashburton, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 9 juni 2015

Goedemorgen ! De eerste dag in NZ ! We hebben lekker uitgeslapen en s'middags zijn we naar Ashburton (town) toe gegaan voor wat boodschappen en een lekkere lunch. Aan het eind van de middag heeft Job me de boerderij laten zien, eerst zijn we naar de Run Off gegaan, dat is waar de koeien heen gaan als ze droog staan, hier krijgen ze voederbieten of kale te eten. De run off is niet van de boer zelf maar van een beheerder. Daarna zijn we naar de shed gegaan, dat is de schuur waar de melkcarrousel in staat. Helaas is het hier om 5 uur al donker dus meer konden we niet zien.

De volgende dag zijn we weer naar town toe gegaan om wat winkels en adressen langs te gaan en we hebben een GoPro gekocht om alles wat we mee maken vast te kunnen leggen op camera ! S'avonds zijn we met wat Nederlandse jongens die ook op boerderijen werken in de buurt in town naar Speights Ale House gegaan waar ze een quiz avond hadden, een paar Nederlandse jongens deden mee samen met wat Ierse vrienden. Speights is Nieuw Zeelands bier en door heel het zuider eiland van Nieuw Zeeland hebben ze bijna in elke stad een Ale House (soort Café-Restaurant) waar ze alle verschillende soorten Speights op de tap hebben, erg gezellig en je kunt er lekker eten !

Vrijdagavond gaf een collega van Job een bbq voor alle werknemers en wat vrienden dus dat was een mooie gelegenheid om de rest van de collega's en nog wat Nederlanders uit de buurt te leren kennen.

1. Henny en gerrit:
    15 juli 2015
    Hoi maris en job fijn dat het daar met jullie super gaat.ik heb van moeders gehoord dat je een baan hebt top hoor!! We missen je wel maar de tijd gaat snel .lieve groet van ons.